Amiben különlegesek vagyunk

 Tanítványképünk

SSND
 SSND

Az Iskolanővérek (SSND) Rendjének tagjai 1833-tól nevelik, oktatják a jövő nemzedékét.

Az alapító, Gerhardinger M. Terézia nővér szándékát lényegre törően fejezi ki a Rend 19. században és 20. század első felében használt jelvénye, melyen a következő olvasható: „VIRTUS ET SCIENTIA”: „ERÉNY ÉS TUDOMÁNY”.

Az elmúlt 180 évben nevelői szolgálatot teljesítő iskolanővérek ezrei e mondat jegyében kísérték figyelemmel növendékeik lelki, szellemi és testi fejlődését.

Mit jelent napjainkban, a 21. században ez a mondat számunkra?

Alapítónkkal együtt valljuk, hogy az iskolanővéri nevelés feladata neveltjeink egész személyiségének (lélek, szellem és test) fejlesztése, Istentől kapott adományaiknak felismertetése és kibontása – középpontba állítva a „szív képzését.”

Alapítónkkal együtt valljuk, hogy az oktatás feladata korszerű módszereket alkalmazó, szemléletes, a gyermekek/diákok életkori sajátosságaihoz illeszkedő képzéssel a kor igényeinek megfelelő, alapos és hasznos ismeretek nyújtása.

Az SSND Magyar Tartományának intézményeiben folyó nevelés öt alapértéket tekint kiemelt fontosságúnak, ezért az iskolanővéri intézmények pedagógusai arról tesznek hitet, hogy személyes nevelői példájukkal kibontakoztatják tanítványaikban

  • az igazmondás igényét, amely lehetővé teszi számukra, hogy a szavak, tények és tettek szívükben élő harmóniája irányítsa életüket;
  • a felelősség iránti igényt, amely képessé teszi őket arra, hogy saját és környezetük érdekeit együtt mérlegeljék döntéseik és cselekvéseik előtt;
  • atudatosság iránti igényt, amely arra készteti őket, hogy törekedjenek saját maguk és embertársaik megértésére;
  • az együttműködés iránti igényt, amely képessé teszi őket arra, hogy tudjanak közös és vonzó célt kitűzni közösségeik számára, és képessé váljanak szabadságot hagyni/adni elképzelésüktől eltérő megoldásoknak is;
  • az alkotás igényét, amely arra sarkallja őket, hogy bátran vállalják a megszokottól való eltérést.

Tanítványképünk
Tanítványképünk

Az előbbiek alapján intézményünkben folyó pedagógiai munka alapvető céljai:

  • a kreativitás és a kognitív képességek fejlesztése (az országos kompetenciamérés eredményei meghaladják az országos átlagot), az informatikai tudás növelése, a differenciált fejlesztés és a tehetséggondozás (eredményes szereplés országos, regionális, megyei, városi versenyeken);
  • a nyelvi képzés előtérbe helyezése (nyelvoktatás valamennyi évfolyamon emelt óraszámban történik, nyelvvizsgák magas aránya), a felsőfokú tanulmányokra történő felkészítés (a felvételi arányok kiemelten magasak);
  • a tanítványok önismeretre nevelése, az önálló véleményalkotás képességének kialakítása;
  • a családi értékek iránti hűség és az élet iránti tisztelet erősítése;
  • a magyarságtudat erősítése;
  • egészséges életmódra nevelés (országos helyezések sportversenyeken)
  • Földünk, környezetünk iránti felelősség erősítése (Zöld Óvoda, Ökoiskola cím elnyerése, napelem és esővíz hasznosítása épületünkben).

Szerződés

A nyakkendőátadás iskolánk régi hagyománya. Ekkor ünnepélyes keretek között szerződést is kötünk az iskolánkba belépő diákokkal, s ezzel befogadjuk őket intézményünk közösségébe. 

A szerződés szövege letölthető innen >>